søndag 30. januar 2011

Alonger, garnslanking, prematurstrikk og utfordring

Denne jakken er heklet i babyull og var til datteren til ei venninne av meg som ble født 5. januar. Jeg brukte 98 gram garn fra lageret og kan dermed ta den med i garnslankingalongen på Projo.














Oppskriften er hentet fra denne boka, men valgte å lage andre armer og å ha en kant rundt i en annen farge. Siden oppskriften er fra en hobbybok i bokhylla, er den også med i hobbybokalongen på Projo.















Denne genseren strikket jeg til datteren til ei annen venninne. Den er strikket fra heftet "Klassikere" fra Sandnes garn. Den er strikket i Miniduett, blanding av bomull og ull. Denne går under fargealongen på Projo hvor fargen for januar er rød.














Denne dressen er strikket til datteren til en kollega som ble født for tidlig, str.40-45 cm. Den er strikket med dobbel babyull og veide 186 gram ferdig. Garnet ble kjøpt i år, og ikke brukt fra lageret.














Disse sokkene strikket jeg til min svigerinne og niese. Svigerinnen min fikk de i bursdagsgave, og niesa trengte bare sokker. Flotte rester etter de andre sokkene. De ble strikket i romjula. De er strikket i Vestlandsgarn og Viking sportsgarn. Disse er med i 52 par sokker på Projo, og er par #14 og #15.















Strikke-eos har også utfordret meg med denne, og her kommer mine svar:

Fire tv-program jeg ser på
- Nytt på nytt
- Radioresepsjonen
- Senkveld
- Korslaget

Fire ting jeg har gjort i dag
- Vært i Vestmarka (Bærum) i 2 timer
- Strikket
- Oppdatert bloggen
- Meldt inn tema for oppgave på RLE-studiet mitt

Fire ting på min ønskeliste
- Nye ski
- Nye klær
- En oppfinnelse som vasker klær, bretter sammen og legger de på riktig plass i skapet
- Ferie med kjæresten

Fire ting jeg liker dårlig
- Urettferdighet
- Krangling
- Folk som ikke gjør jobben sin slik at det går utover andre
- Folk som lyver

Jeg tenker at det er vanskelig å utfordre noen, men skal tipse om dette på Projo forum, og at de som vil kan ta utfordringen :)

Da skal jeg finne vottemønster til gutt, str 8 år, finne garn og strikke nesten resten av kvelden :)

7 kommentarer:

  1. Så mye flott du har laget. Likte veldig godt genseren du har strikket

    SvarSlett
  2. Du har virkelig vært flink med pinnene idet siste. Her var det lagt ut mye flott :-)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har strikket. Nydelige sokker bl.a. Og Mariusgenseren var også knallfin. Holder på med en i blått nå, men likte veldig godt din i rødt.

    SvarSlett
  4. Å, så mye fint du har strikket. :)

    SvarSlett
  5. Kjempemasse fint i bloggen din!
    Likte veldig godt sokkene til din svigerinne!

    SvarSlett
  6. hei og takk for koselig besøk i bloggen min! Du har jammen strikket mye fint!
    Jeg ble veldig nysgjerrig når du nevner ditt RLE-studie!!! Det finns vel knapt noe mer spennende fagområde!!!
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. SISSEL! Kan du lære meg å hekle? Du er så flink. Eg har laga meg en prøvelapp med "Lenas første heklemasker ever" Den ser jo ikkje ut... trur mine "stavar" heiter "kaos" og "rot" eller kanskje "aldri en som er lik". Om du finn tid til meg i alle dine prosjekter så vil du iallefall få ein lærevillig elev. Eg vil så gjerne lære å hekle... ;) Du er ekseperten.Morsomt å sjå alt du har laga... eg er mektig imponert!!!

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger