fredag 24. juni 2011

Sykurs med resultat

Sist søndag var jeg hos min kusine Janicke som lærte meg noen triks på symaskinen. Jeg har jo sydd noe, men det meste er selvlært og har ikke alltid de utfallene man vil fordi man ikke tenker seg så nøye om... Men iallefall, vi ble enige om å sy en sminkepung/toalettmappe, og først var det å finne stoff... Jeg kunne bare velge og vrake i hennes rester, glede :)
Var i det røde hjørnet og valgte meg disse stoffene.
Og når man skal sy er det viktig å stryke. Det er vel derfor mine prosjekter ikke har gått like bra alltid, for jeg er ikke bestevenn med strykejernet. Men kusine Janicke kunne ikke understreke nok ganger hvor viktig det er å stryke...
Her er de første delene sydd sammen med vatt imellom. Flink, ikke sant?
Og her er det ferdige resultatet :) Jeg ble veldig fornøyd, og kan nå kaste den gamle toalettmappa med god samvittighet :)

10 kommentarer:

  1. Så flink du er, flott toalettveske!

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Jeg har ikke sydd mye, svært lite faktisk de seneste år, men strykejernet er nok en god makker:)
    Nyt helga,klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. For en flott toalettmappe du har laget deg.

    SvarSlett
  4. Denne var fin, frisk og glad. Er nok tusen ganger bedre enn den nye. :))

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Det er gøy å ha selvlagd når det blir så fint. :)

    SvarSlett
  6. Å jommen har du vært flink , detta liker jeg vettu . Råtøff toalettmappe du har laget :O)))) Og den kjolen under her var jo bare såååå herlig , flinke jenta det .

    SvarSlett
  7. Så flink du har vært til å sy. Har ei venninne som vi forbarme seg over meg i løpet av sommeren, og lære meg ørlite grann om å bruke symaskinen. Gleder meg. :)

    Den hvite barnekjolen i innlgget under her er også alldeles nydelig!

    SvarSlett
  8. Wow! jeg er imponert... dette er jo en helt prikkfri førstegangsveske. Uten at det egentlig forundrer eller overrasker meg!! :)
    Når du har kjøpt stoff til du spyr i sommer (for det kommer du til å gjøre) så får vi sette oss sammen og pusle en dag. Jeg er venn med strykejernet nemlig.... ;)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger