søndag 6. november 2011

Konkurranse hos Hjerte GO'H design, avslutta genserprosjekt og nytt prosjekt

Hjerte GO'H design har en konkurranse på bloggen sin.
Ta en tur innom og sjekk ut:

Jeg har strikket genser til min kjære i mitu fra pT. Garnet er blanding av alpakka og ull og er veldig mykt og deilig. Genseren passet perfekt og blir god å ha utover høsten/vinteren.
Jeg syns det er veldig greit å strikke med rundfelling selv om du har veldig mange masker når alt er samlet på en pinne. Tror jeg hadde ca 440 masker med begge armene og bolen, men det minker jo fort, og da er det bare å strikke på.
Genseren ble påbegynt i sommer, men har strikket litt annet innimellom, så derfor drøya det litt. Men alltid deilig å bli ferdig med store prosjekter :)
Men jeg kunne jo ikke gi meg med store prosjekter, så begynte likesågodt på en Mariusgenser til broren min, Marius. Og han er lang, så måtte forlenge mønsteret både på armer og bol. Genseren strikkes i Peer Gynt, og jeg er fornøyd med garnet.
Jeg begynte med den ene armen på et kurs 17. oktober, og fortsatte med bolen og holder nå på med siste arm. Broren min vil ikke ha vanlig hals, men høy hals med glidelås, så da får han vel få det da :) Skal bare strikke alle delene ferdig og feste tråder før jeg finner fram symaskinen. Dere skal selvfølgelig få se det ferdige resultatet :)
Ellers ser jeg at telleren på antall besøk sakte, men sikkert nærmer seg 10.000, og da blir det en konkurranse/give away av noe slag. Så bare å følge med:)

Jeg vil også takke for alle hyggelige kommentarer, det varmer godt :)

11 kommentarer:

  1. Flott genser du har strikket. Marius genseren blir også fin. Den er alltid fin syntes jeg. Fine nisser også :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flotte farger det var i den brun/beige genseren. Heldig er den som får den.
    Mariusen var selvsagt fin også.

    SvarSlett
  3. Du har virkelig hatt storprosjekt på pinnene, og flott ble det!
    Her strikker jeg på kjole til prinsessa, i tillegg til mye annet:O))
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Så flotte genser(e), flink du som strikker store prosjekter! Ha en flott uke!

    SvarSlett
  5. Guri land og flink du er snuppe luppa :-) de go guttene dine er jammen heldige! Koser meg med te og leser meg gjennom bloggen din.

    SvarSlett
  6. 2 flotte gensere. Mottakerne blir nok glad for disse :)

    SvarSlett
  7. Wow... tenk så heldig kjæreste du har da!!! :D Min må ta til takke med... lue, på lue på lue... ;) Kanskje han kan få en vott eller to om han er veldig snill i vinter!
    Flotte gensere Sissel! Du er fliiiiiiink! :)

    SvarSlett
  8. Hei Sissel! Wow!! Så utrolig flink du er!! Fant bloggen din via linken på Facebook! Jeg er så imponert over alt det nydelige du strikker!! Klem fra Hilde Mari på Ål :)

    SvarSlett
  9. Så flotte farger i genseren din. Skikkelig lekker.

    SvarSlett
  10. Herlighet for en flott genser du har strikket. Ja, denne vil vel bli brukt mye.
    Klart vi leser for lite, men vi skal få tid til alt. ha en fin dag. Her pøser det ned i dag, men vi har da også hatt fint vær så lenge. :99

    SvarSlett
  11. Den genseren så utrolig deilig ut , og fargene var herlige. Så flink du er :O) Ha en flott helg, klem fra Bente :O)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger