søndag 26. februar 2012

Vinner av bloggbursdag og ferdig prosjekter

Endelig er jeg ferdig med genseren til broren min, Marius. Og han må jo selvfølgelig ha Mariusmønster :)
Han ønsket seg genser med høy hals og glidelås og det fikk han. Men hjelpes å lang tid jeg brukte på det siste... Først strikke det som ble hals, og så knote inn glidelåsen...
Her er noen bilder fra prosessen:
Det skumleste er kanskje å klippe vekk biten man har sydd godt rundt for å lage hals. Har tatt vare på biten og har lyst til å bruke den til ett eller annet...
Her er bilder fra alle delene var ferdig strikket fra tidligere i høst.
Og her er fra starten på strikkingen av halslinningen.
Og bror tok genseren på med en gang idag da han fikk den, og var superfornøyd. Det smelter en søsters hjerte. Matchende strømper fikk han også. Votter og lue har han, så da kan resten av garnet bli noen sokker eller annet moro.

Jeg har også hatt bloggbursdag med mulighet for å vinne gave ;)
Den heldige vinneren ble Heidi-Kristin som har denne fine bloggen. Jeg legger ut bilde av gaven når den er sendt.

Takk for koselige kommentarer :)

14 kommentarer:

  1. Oj, dette var morsomt!
    Nå er jeg spent.....

    Flott marius du har strikket, men skjønner godt det var skummelt å klippe bort så mye midt på(synes det er skummelt nok å klippe for armer...)

    SvarSlett
  2. Denne genseren må du si han må vaske med ærbødighet for den skal han ha resten av livet, hehhehe...
    Den ble flott. :))

    SvarSlett
  3. Den var skikkelig flott! Massevis av arbeid, ser jeg...

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott mariusgenser med artig hals :-)

      Slett
  4. Så fin mariusgenser du har strikka til broren din. Ei skikkeleg fin gåve!!

    SvarSlett
  5. Mariusgenseren ble kanllfin. Du er dyktig :-)

    SvarSlett
  6. kjempefin Mariusgenser du har strikket til broren din.

    SvarSlett
  7. Kjempeflott marius... :O) Likte veldig godt løsningen med høy hals og glidelåa! Skjønner at han ble godt fornøyd med gaven!

    gratulerer med bloggebursdag!

    SvarSlett
  8. Super genser og er det ikke herlig når ting man lager blir så godt mottatt!

    SvarSlett
  9. Kjempeflott Mariusgenser til MARIUS!
    Veldig kjekkt at han kan bestille deg akurat slik han vil ha den, av sin flinke søster.

    SvarSlett
  10. Genseren ble kjempefin, men jeg tror jeg hadde betakket meg på å klippe slik du har gjort.... Tenk om jeg hadde klippet feil!

    SvarSlett
  11. Kjempefin genser! Syns også det virker skumelt å klippe ut den biten! :) Fin blogg har du også! :)

    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  12. For et flott arbeid, og heldige bror!!..håper han vet hva som ligger bak;)
    Ha ei god uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  13. Pakken er kommet vel fram og den falt absolutt i smak.
    Må nok i tenkeboksen før jeg finner ut hva jeg skal strikke av dette deilige garnet.

    Tusen takk Sissel!!

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger