søndag 21. oktober 2012

Gaver til små og store

Igår feiret vi bursdagen til en god venninne, og jeg hadde strikket gave til henne. Staffvotter og matchende lue. Vottene er strikket med dobbel tråd av hjertegarn, og i lua er det en tråd hjertegarn og dobbel alpakka. Alt er strikket på pinne 6. Brukte tilsammen 180g garn. Mønsteret til vottene fant jeg hos Mirrevirre, http://mirrevirre.blogspot.no/2010/12/staffvotter-med-mnster.html?m=0

En annen venninne var også i bursdagen og hun fikk en sein gave. Hun fikk en sønn tidligere i år og jeg strikket til han, men vi klarte aldri å møtes, så jeg strikket ny gave, en balaklavalue i mørkeblå alpakka. Hun ble veldig glad for den!

Hyggelig at du vil lese bloggen min, og jeg blir glad for en kommentar eller to:)

6 kommentarer:

  1. Dette var flotte gaver både til liten og stor!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Det var fine votter :o) Og luer. Jeg må nok lære meg å strikke fletter...

    Ønsker deg en flott høstkveld :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er lettere enn det ser ut som:) Si ifra, hjelper deg gjerne:)

      Slett
  3. Flotte strikk du har laga og heldige dei som fekk så fine gåver.
    Likte veldig godt vottane :)
    Ha ei fin ny veke.

    SvarSlett
  4. Så flink du er Sissel!! Du må lære meg å strikke når jeg kommer hjem..! :)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger