mandag 7. januar 2013

Bursdagsgave #1 - 2013

Da var årets første bursdagsgave ferdig strikket og mottaker prøvde de før "snuble"trådene ble festet. De er strikket i sterk, et superdeilig garn fra DSA (Du Store Alpakka). Jeg brukte 82gram og er dermed igang med DUGG også. DUGG er De Uformelles GarnGreie, kort forklart; Bruk garn du allerede har i hus istedet for å dra på butikken/bestille på nett for å kjøpe nytt. Populært kalt garnslanking!

Siden gaven var sokker, passer de også inn på 52 PPVI, strikk 52 par på et år. Jeg henger langt etter siden det begynte 1.juli.

Sokkene er strikket med pinne 3,5 og mønsteret fant jeg i Sandnes Klassikereheftet!

8 kommentarer:

  1. Fine sokker du har strikket. Jeg er veldig glad i norske klassiske mønstre, så disse falt godt i smak hos meg :)

    SvarSlett
  2. Hei hei!

    SÅ lekkert da, elsker slik mønster.. her er det Justin Bieber pannebånd som skal på pinnene, blir nok to fornøyde frøkner når de er ferdige ;)

    Ha en fin ny uke,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  3. Flotte sokker ognydelige farger. Mottakeren ble sikkert glad. :-)

    SvarSlett
  4. Så kjempe fine de var. :) du er kjempe flink snupp!!!
    klem cathrine

    SvarSlett
  5. Kjempefine sokker og votter !

    SvarSlett
  6. Godt nytt år :0)
    Du er superflink til å strikke :o)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger