torsdag 11. april 2013

Mariushettejakke, sjal og annet tilbehør

Her er de siste tingene jeg har strikket og blitt ferdig med. Projo hadde en konkurranse som var ferdig 1. april. Man skulle strikke 16 ting; 4 par votter, 4 luer, 4 sjal og 4 par sokker. Jeg klarte ikke bli ferdig med alt og var dermed ikke kvalifisert. Men jeg fikk lagd mange fine ting som nå blir lagt i gavekassa. Dette sjalet ble blant annet strikket i forbindelse med konkurransen.Det er strikket i kitten mohairrester og hvit alpakkarester. Deilig å få brukt hele 170 g fra lageret. 


Likte veldig godt avsluttningskanten på sjalet, som gjorde det ekstra fint. Dette blir deilig utover våren, tror nok jeg beholder dette selv.

Dette settet her er også hentet fra Projos konkurranse. Lue og votter strikket i dobbel lima. Rester fra tunikaen i forrige innlegg. Fargen er mørkere enn på bildet. Her gikk det med 175 g garn.


Til jul gav jeg en eske med garn og to strikkede armer til min kjære. Jeg ble endelig ferdig til påske og han brukte den mye i påsken. Ikke det beste bildet ser jeg, men skal få tatt noen bedre bilder.
Hettejakka er strikket i sterk, mitt yndlingsgarn, og det gikk med 700 g. Satte i glidelås for hånd som gjør den veldig anvendelig. Min samboer brukte den ihvertfall hver dag i påsken



Oj, bildet er opp-ned..Jaja.... Ville bare vise fargene og mønsteret bedre:)

Vil samtidig takke for alle de koselige kommentarene om tunikaen i forrige innlegg. Det er det som blant annet gjør blogging gøy:)A

3 kommentarer:

  1. Å HERREGUD! Du ER så produktiv og flink Sissel!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Wow så flink du er. Mine marius mønster blir ikke like bra. Men øvelse gjør vel mester, tror du ikke?

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger