mandag 9. mai 2011

Sokker, sokker, sokker og et par pulsvanter...

På Projo har vi en sokkealong med 52 eller 26 par sokker som skal strikkes på et år. Det går fra juni til juni. Hittil har jeg strikket 23 par. Og her er noen av parene jeg har strikket i det siste. Dette første paret er strikket i dobbel frost. Fargen er mer lilla enn blå på dette bildet, litt dårlig lys. Dette er par nr. 22.
Dette paret er strikket i alpakkarester. De er gitt bort til niesa mi. Dette er par nr. 23.
Disse pulsvantene er strikket i senjagarn og ble gitt i gave til en venninne vi hadde utdrikningslag for forrige lørdag. jeg likte mønsteret godt og det var lett å strikke. Kommer nok til å lage flere av disse.
Disse sokkene strikket jeg i gave til Therese, hun jeg besøkte i York. De er strikket i easy, deilig og godt garn. Egner seg kanskje ikke best til sokker, men de blir myke og gode. Dette er par nr. 20.
Her er et annet par i samme mønster, men i lilla. Har strikket disse også i easy. Dette er par nr. 21.

9 kommentarer:

  1. Du imponerer :-) Jeg er jo ikke helt stø på strikkingen min, men jeg har lyst å lære meg å strikke sokker :-) Så mye du får gjort samtidig du skriver eksamensoppgave. Stå på :-) Klem til deg fra kusinen din :-)

    SvarSlett
  2. Du verden , det var mange flotte sokker :O) Går du på duracellbatterier ,imponerende.

    SvarSlett
  3. Flotte sokker og pulsvarmere!

    SvarSlett
  4. Flotte sokker og pulsvanter.

    SvarSlett
  5. Fotte sokker du har strikket. Jeg er helt imponert. Jeg får liksom ikke sokker på pinnene. :))

    SvarSlett
  6. Så menge par herlig sokker du har strikket. Pulsvamerene var helt nydelige.

    SvarSlett
  7. Flinke flinke Sissel... Du er min strikke- og heklehelt...

    SvarSlett
  8. Duverden så mye fint du har laget!

    SvarSlett
  9. 23 par det er litt av ein jobb! Men sokkar er vel noko av det mest fornuftige ein kan strikke. Alltid nokon som har bruk for det. Ha ein fin laurdagskveld!

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger