tirsdag 26. april 2011

Babykoseteppe, frø og mariusoppdatering

Dette teppet heklet jeg før i år til jentebabyen til ei venninne. Hun fikk det nå i påsken og ble veldig glad for det.
Teppet er heklet i forskjellige pusegarnsrester og er derfor mykt og deilig.
Bonusbarna og jeg har plantet frø, og vi er spente på å se hva som kommer ut av det. Som bildet tilsier har vi plantet: jordbær, vannmelon og sukkererter
Cherrytomat og tomat
Persille, chilipepper, paprika og basilikum.
Og agurk.
Her er bolen på Mariusgenseren, og som dere ser er det to stk. Jeg strikket den første for stor, og valgte å begynne på nytt. Det tar tid, men blir mest fornøyd av å gjøre det ordentlig, sev om det skal syes og klippes opp.

Mer oppdatering fra hagen kommer, skal bare leke meg med kamera først :)

Takk for hyggelige kommentarer, det gjør det litt morsommere å blogge :)

9 kommentarer:

  1. Hei hei. Grønsaksselgerne på Haslum kommer til å konkurs til høsten når dere blir selvleverandør på alt av grønnsaker. Det er jo spennende :-) Vi (les gutta) pleier å plante poteter og gulerøtter i hagen hvert år, det blir til noen middager. Men jeg skjønte ikke helt ang. mariusgenseren, hvorfor klippe og sy på nytt? Gleder meg til å se bilder fra hagen :-) Klem til deg fra kusine Janse

    SvarSlett
  2. Det skal bli en jakke, derfor skal det klippes og syes...

    SvarSlett
  3. Å så selv er virkelig spennende, har et prosjekt selv;)
    Nydelig koseteppe, det så virkelig mykt ut i lekre farger!

    SvarSlett
  4. Herregud så produktiv og flink du er Sissel!
    Gledar meg til neste trefning... da står blomsterkassetips for tur... Fine fine boksar. Spennande og sjå når det begynner å vekse! :)

    SvarSlett
  5. Så fint teppe du har laget. Koselig å gi bort slike hjemmelagde gaver.

    SvarSlett
  6. Teppet så virkelig deilig ut!

    det er så herlig nå når det våres! Blir spennende å se hva som kommer opp av den sorte molden! =)

    SvarSlett
  7. Så herlig teppe og det er så artig å se det vokser og gror i hagen , lykke til med gartnerjobben :O) Spennende med Mariusjakken du lager , herlig farge.

    SvarSlett
  8. Hei på deg,
    Så fint teppe, så VELDIG mykt og godt ut :)

    Herlig blogg - deg vil jeg følge videre,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  9. Kjempe fint tepper. OG spennende med alt dere har satt i gang å sådd. Jeg synes jeg ligger så etter med såinga mi, men nå fikk jeg håp på at det enda er mulig:)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger