søndag 22. februar 2009

Nye ideer på grunn av en gips


Igår fikk jeg kjøpt garnet til teppet jeg skal hekle. 32 nøster eskimogarn i blått og brunt. Bildet ligger under. Men etter butikkturen måtte jeg bare innom nevøen min som brakk armen sist torsdag. Stakkars, han er gipset helt opp til skulderen. Traff et tre på skitur, og tre mot en er feigt! Men iallefall, det blir jo vanskelig å kle på seg vanlige gensere med en stiv og dobbelt så tjukk arm. Så da får den strikkeglade tanten en ide om å strikke en genser med en arm med trykknapper i armen, slik det det blir lettere å kle den på seg. Jeg spurte min nevø om hvilken farge han ville ha og om han ville ha mønster. Svaret kom ganske fort: "En svart genser med en blå drage foran og bak!" Jaja, som man spør får man svar... Men skal nok klare det. Må bare finne mønster på drage, og tror jeg kommer til å brodere det på etterpå. Lettest å strikke genseren i ett først. Tenker raglanfelling, slik at knappene kan fortsette opp til halsen som en effekt det og. Må vel finne noe som kan matche den blå dragen.
Og da jeg og samboeren min så film igår fikk jeg strikket ferdig sjørøvergenseren, så da er det bare å få den montert, det kjedeligste på en måte, men likevel gøy å se hvordan den blir ferdig montert! Bildet kommer etterhvert!Og håper mottakeren blir fornøyd:-)

1 kommentar:

  1. Det var jo ein god ide. Håper vi får sjå resultatet.

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger