søndag 10. januar 2010

Utfordring og ABC-along

I november fikk Elin Osa Søreng en utfordring om å finne 7 rosa ting i huset, hun skulle bestemme hvilken farge hun ville utfordre med og valgte turkis. Så da var det bare å finne 7 turkise ting i heimen og noen bilder:

Her er noen av mine smykker i ulike turkis-nyanser. Jeg er glad i blomster og i den fargen.
Et håndkle... ...to forskjellige garnnøster...
...et sjørøversengetøy....

...et par strikkede sokker med noen striper i turkis..
...shampo og balsam fra et hotel i Barcelona..
...en telysestake...
Tør du ta utfordringen videre er fargen
LILLA.
Skriv en kommentar hos meg om du har tatt utfordringen, så kommer jeg innom bloggen din for å se :-)
På Projo er jeg med i en along for 2010 som heter Strikkeverdenens ABC, der skal vi strikke noe som begynner på en bokstav i alfabetet som blir bestemt for hver måned. I januar og februar er det bokstavene A og B. Jeg har dermed strikket denne Baggy-lua i Alpakka classic fra Drops. Strikket på en kveld etter å ha sett en lue jeg likte mønsteret på, på en kollega tidligere på dagen. Hvis noen er interessert i mønsteret kan jeg skrive det opp og sende det til deg om du vil:-) Bare skriv inn en kommentar, så tar vi det derfra...
Tok også et nærbilde av lua så man ser flettene enda bedre. Likte godt å strikke av dette garnet fra mitt store garnlager og ikke klør det heller, deilig. Brukte drøyt 100 gr på pinne nr. 3,5.


Skriv en kommantar da vel, er så koselig å lese senere:-) Ha en fortsatt fin søndagskveld og en ny og god uke i kulda:-)


8 kommentarer:

  1. Fin lue da, ser deilig varm og myk ut :)

    SvarSlett
  2. Tror jeg vil ta sjansen på den utfordringen siden det er lilla. Det finnes ikke så mye av den fargen her så da blir det spennende å prøve :)

    SvarSlett
  3. Tøff lue du har strikket! Morsom along synes jeg. Men jeg vrir allerede hodet etter hva jeg skal finne på for bokstaven C... Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Tøff lue du har strikket, så flott med flettemønster!

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue! Tenkte litt på om jeg skulle ta lilla utfordringen, men tror ikke at jeg finner så mange lilla ting. Har mye lilla garn da....

    SvarSlett
  6. Turkis utfordring takla du jo med glans :o)
    Nydelig lue!! Kjempefin med de flettene! Jeg simpelthen elsker å strikke luer.
    Ha en fin uke, klem fra Elin

    SvarSlett
  7. Lua ble veldig fin. Må titte på mønsteret hos Drops tror jeg. Den likte jeg.

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger