tirsdag 1. mai 2012

Det spirer og gror, og litt annet...

Jeg har plantet litt i krukker foreløpig, og her ser dere noe av resultatet. Jeg valgte å kjøpe noen ferdige urter som bare kunne plantes, pluss at jeg har satt endel frø også.
Urter: Salvie, mynte og gressløk. 

Paprika, babyagurk og tomater. 

Her vil det forhåpentligvis komme agurk, gulrot, basilikum, persille, purreløk, tomater og sukkererter. 
 Og her vil det komme blomkarse, erteblomster, kornblomster, ringblomst og pyntegresskar.
 Håper det vil bli et bra resultat, slik at vi kan kose oss med gode urter og grønnsaker og se på fine blomster. Jeg lover oppdateringer :)

Ellers baker jeg litt innimellom. Det siste som ble lagt i fryseren, og som snart er tomt, er skolebrød med deilig vaniljekrem i midten. Kommer nok til å bruke den oppskriften igjen, fordi de både var lette å bake ut og gode på smak.
 Her er det bilde av teppet som venninnen min skal få. Hun fikk det i 30-årsgave, eller får det, og jeg måtte bare skrive på kortet at produsenten fikk problemer  med leveringen. Men jeg skal få det ferdig...Snart...
 Teppet hekles i Delight fra Drops, og jeg syns det er gøy med de ulike fargene som blir i dette teppet selv med samme garn. Hekler en svart kant rundt og hekler de sammen i svart også. Da bruker jeg fabel og syns det går veldig greit.
 I mars hadde vi hemmelig venn på Projo forum, og her er gaven jeg fikk. Beklager for sent innlegg med bilde, men gaven var super. Tusen takk! Marsipanen fikk jeg ikke smakt på før den var oppspist av noen andre, men vet at de koste seg med den. Garnet ligger sammen med noe annet pt2 garn og jeg tror jeg skal spare litt mer til det kan bli til et teppe eller noe... Ikke alle fargene jeg har som passer like godt sammen...

Ellers har det vært en superdeilig sommerdag med sol og strålende vær. Eneste nedtur er nyheten om Alexander Dale Oen's bortgang. Jeg syns det bare er helt tragisk, og litt skremmende. Så ung og flott idrettsutøver. Livet er ikke rettferdig. Hvil i fred!

4 kommentarer:

  1. Det er gøy med egen urte/grønnsakshage. Det skal vi få gjennomført igjen i år også. :) Mye fint på bloggen din. :)

    SvarSlett
  2. Så flott med alle de plantene. Du er superflink som har tatt deg tid til å plante så mye. Deilige boller og teppet blir kjempefint. :))

    SvarSlett
  3. ÅÅåå det er så kjekt og koselig å plante selv!
    Siden me har plan om lang ferie i Beirut til sommeren droppet eg frøene i år....sukker!

    Det Delight teppe har eg også på gang, JEPP fargene er utrolig flotte! Tror eg snart bare MÅ ha det i nærheten igjen ;))

    KOS deg og ha en herlig kwell ;)

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  4. Så moro å så selv!:) Hadde planer om å gjøre det iår jeg også, men det er vel for sent... Jaja, får gjøre det neste år så får det bli ferdigkjøpt iår ;)
    De skolebrødene så nydelige ut!! Er jo så deilig å ha i fryseren:)
    Lekkert teppe!:)

    Håper du får en god natt:)

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger