torsdag 7. april 2011

Hjemmelaget knekkebrød og give away på annen blogg

Jeg har også hivd meg på bølgen med å lage knekkebrød. Syns de blir veldig gode på smak :)

Her er oppskriften:

3 dl sammalt rug, grov
3,5 dl havregryn (enten med eller uten kruskakli)
1 dl sesamfrø
1,5 dl solsikkekjerner
1 dl sammalt hvete, grov
1 ts salt
7 dl vann

Bland alt til en røre.


Hell på bakepapirkledd stekeplate, ikke altfor tykt. Smør utover med en slikkepott. Rut opp knekkebrødene og sett dem inn i forvarmet ovn.
Stekes i 40 min på 185 grader. Luft ut noen ganger for å få ut litt damp. Etter 40 minutter setter du ovnen på 100 grader. Knekkebrødene deler du opp og legger på en rist og setter i ovnen i 45 - 60 minutter, til de er sprøere. Sett kaldt og pakk ned i boks med lokk. Oppbevares mørkt.
Lykke til :)

På bloggen til Lindasstrikkerier er det mye fint, i tillegg har hun snart jubileum med 20000 besøkende. Ta en titt innom da vel :)

4 kommentarer:

  1. Disse så kjempegode ut, og det flotte er at jeg ser at jeg slipper å kjevle disse ut. dette skal jeg prøve:-) Takk for tipset, og jeg tar gjerne en skravlings med deg. Har du lyst å komme innom en dag/kveld?

    SvarSlett
  2. Takk! De er inspirert av Grete Roede, men bare omgjort litt...
    Ja, gjerne det, kontakter deg på sms jeg :)

    SvarSlett
  3. MayMa.hobbyblog.net7. april 2011 kl. 20:50

    mmmm, dette ser godt ut. Må prøve disse en dag :-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen Sissel :-) Ta kantakt så kan vi ta en håndarbeid og blogge skravling en dag/kveld:-) Men jeg får ikke til å legge inn bilde i overskriften, hva er det jeg ikke har fått med meg? Noen kjapp forklaring eller hvor kan jeg lese om dette? Ha en god helg. Klem til deg fra Janse

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger