fredag 20. mai 2011

Mange prosjekter på gang og et par ferdige..

Jeg ble med på samstrikking på Projo igår, og fikk strikket del 1 på første sokk. Jeg strikker i babyull siden det passet med garn og pinnetykkelse. Oppskriften er på engelsk, og det er gøy å prøve seg på det.
Her ser man mønsteret komme tydeligere fram. Bare håper jeg har gjort det riktig.
Innimellom eksamensskriving strikket jeg to kjøkkenkluter av bomullsrester fra lageret mitt. Syns virkelig de blir de aller beste klutene. Den blå er allerede gitt bort, og mottakeren mente den var for fin til å brukes...He, he, sa jeg. Bruk den, jeg kan strikke flere :)
I kassa med bomullsgarn som jeg fikk før jul var det mye fint garn, og jeg tenker å hekle en barnekjole i garnet. Tenkte å ha en rad/kant nederst på kjolen med bestemorsruter. Så her er et par prøvelapper for å se fargene sammen og sånn. Ønskene var klare, kjolen skulle være i rosa i lilla. Har ikke kommet så langt enda, men det vokser nok litt og litt som alle de andre prosjektene jeg holder på med.
Ellers vokser og gror det godt i hagen om dagen. Skal få tatt nye bilder så dere får se noe annet enn de grå bildene jeg la ut i påsken. Selv frøene vi har sådd har begynt å spire og det er gøy.

Håper dere alle får en fin fredag og en god helg :)

Klemmer fra meg

8 kommentarer:

  1. Sokkene dine blir flotte og de ser helt riktige ut. Ser du har litt prosjekter på gang. Ha en flott helg

    SvarSlett
  2. Er så enig med deg; det finnes ikke bedre kluter enn de man strikker selv ;)
    Sokkene ser kjempefine ut, og kjolen gleder jeg meg til å se ferdig! Friske fine farger ser det ut til!
    Ønsker deg god helg! Klem :)

    SvarSlett
  3. Hei hei :-) gratulerer med vel overstått eksamensoppgave :-) Disse sokkene dine så meget avansert ut. Takk for hyggelig kommenatr på bloggen min. Har ikke fått gjort noe særlig på 1 uke :-( Det har vært selskapeligheter med dertil migrene etterpå, men er i toppform idag. Sitter å syr på noe bloggbart, så jeg får vel laget et innlegg i løpet av helgen. Når aner jeg egentlig ikke, Sven skal spille vannpoloturnering i helgen så det blir mye hallsitting og kjøring. Ha en deilig helg. Klem fra din kusine :-)

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Så mye fine prosjekter du har på gang da! sokkene ser jo kjempefine ut!:)

    Kos deg med hånarbeidet,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  5. Ser ut til å bli kjempefine sokker.

    SvarSlett
  6. Lykke til med resten av sokkene!

    SvarSlett
  7. Sokkene blir fine ,mye fint du har begynt på sisselesola

    SvarSlett
  8. Takk for besøk på bloggen min! De sokkene ser veldig fine ut, har jo akkurat vært med på et sokkemysterium så jeg har stått over denne samstrikken. Prøvelappene til kjole ser fine ut, blir nok en fin kjole til ei lita jente. Mange fine sokker du har strikka ellers også.

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger