søndag 28. august 2011

Sokkepar # 6 og genserprosjekt

Da har jeg fått strikket litt igjen og disse sokkene ble laget i helgen.
De er strikket i Sterk, et garn fra Du store alpakka. Det er et blandingsgarn med ull, alpakka og nylon, perfekt til sokker.
Det er en god kollega på jobb som er mottakeren, så håper hun blir fornøyd når hun får dem imorgen.

I sommer begynte jeg å strikke på denne genseren til min kjære. Den strikkes i Mitu fra PT-garn, og det er et alpakkagarn. Genseren skal strikkes med rundfelling, så har snart kommet til der hvor armene skal hektes på. Så da kan jeg begynne på armene.

Takk for alle koselige kommentarer på genseren til bonussønnen. Han er veldig fornøyd selv.
Blir alltid glad for kommentarer, og det gjør det så hyggelig å blogge. Takk for at du stakk innom og kikket, og kanskje la igjen en kommentar også :)

13 kommentarer:

  1. Den genseren kjem til å bli nydeleg, så fine fargar!
    Sokkane i Sterk er også fine. Eg likar godt både Sterk og Mitu!!

    SvarSlett
  2. Her ser jeg det er flere som blir glad for dine strikkeprodukter, flotte sokker og genseren blir fin!
    Nyt ei ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Godt og se at det er flere enn meg som har fått unna litt arbeide denne helgen. Er straks ferdig med en ny genser til guttungen (2år)

    Har fått i oppdrag å strikke Festdrakt til niesen min - er ferdig med stakk og skaut. Etter 5 forsøk får jeg fremdeles ikke til det sjalet som hører til. Så jeg tok en pause og begynte å strikke en lastebil-genser så lenge. Pause-genser, altså :)

    SvarSlett
  4. Så herlig lilla-farge på sokkene!!! Sterk er jo et supert garn, så mottakeren må da bli fornøyd med disse!!
    Genseren ser super ut; nydelige bruntoner :))
    Ønsker deg en fin uke! Klem :)

    SvarSlett
  5. Flotte sokker i herlig farge. Sterk er nydelig å strikke med :)

    SvarSlett
  6. Den genseren blir kanon fin, nydelige farger.Hvilket mønster bruker du?
    DEn kjolen lenger ned (som er brukt i navnesermoni) var jo bare helt bedårende da:D

    Takk for innspill om vottene mine. Jeg "kan"ikke brodere de på da blir det "juks"*ler* Har satt meg mål om å klare å lære det, så må vel en go posjon med øvelse inn tenker jeg.
    Har slike mål i løpet av året om å prøve nye tenkikker, ikke alle som blir like vellykka men da har jeg hvertfall prøvd:D

    SvarSlett
  7. Så herlige lilla sokker , og lilla er bare rålekkert :O) Den genseren ser ut som blir en suksess og herlige høstfarger , klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  8. Dine sokkar blir så fine Sissel!!
    Trur du må lære meg nokre triks... for alle mine blir rare og skeive...
    Og som oftast ikkje like store... Og kor i all verden tek du... motivasjonen ifra? Eg blir jo alltid kjempelei etter første sokken!! Treng motivasjonstips også... Vi får ta det på onsdag! Gledar meg. :)

    SvarSlett
  9. Kjempeflott sokker... :O)
    Det står på min liste over høstprosjekter også!

    Genseren til din kjære ser veldig fin ut, skal bli moro å se den helt ferdig!

    Go'helg!

    SvarSlett
  10. Flotte sokker og genseren ser ut til å bli kjempefin:))

    SvarSlett
  11. Genseren blir nok fin, jeg holder på med min første genser strikket med rundfelling. Liker veldig godt den måten å strikke på. Lekker farge på de sokkene.
    Hyggelig at du vil være med på jubileumsfeiringa mi. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  12. Det er sesong for sokkestrikk nå,her strikkes det heldresser til babyer som blir født i oktober.
    Det blir endel barnebursdager i oktober,og da synes jeg det er artig å gi litt hjemmestrikk.

    Genseren har nydelig varme farger,og det er morsomt med rundstrikk.
    Slipper montering gjør du også ;-)

    Ha en flott dag!

    Mvh Wenche

    SvarSlett
  13. Sterk er eit herleg garn!! :D

    Genseren ser spennande ut. Gleder meg til å sjå mønsteret på rundfellinga. Fargane er nydelege!

    SvarSlett

Her skrives koselige tilbakemeldinger